Używany: Hyundai i20, 1,25 l i 85 KM – test i wrażenia z jazdy

Jakiś czas temu ten koreański model służył przede wszystkim jako auto do nauki jazdy. Potem zaczął być coraz częściej kupowany już przez prawowitych kierowców. Model i20 szybko podbił europejski rynek. Dlaczego? Czym charakteryzują się te pojazdy?

Wygląd zewnętrzny Hyundaia i20

Karoseria jest praktycznie niezmienna od 2008 roku. Projekt od początku miał być europejski i tak zostało po dzień dzisiejszy. Pojazd ma miejskie gabaryty oraz pięciodrzwiowe nadwozie. Auto jest eleganckie i funkcjonalne. Osoby, które decydują się na ten koreański samochód powinny jednak uwzględnić wyłącznie auta po liftingu. Wszystko dlatego, że starsze modele są mało odporne na korozję.

Wnętrze Hyundaia i20

W środku nie mamy może do czynienia z dużymi luksusami, aczkolwiek jest naprawdę schludnie i porządnie. Uwagę zwracają takie aspekty, jak ergonomia oraz prosta obsługa. Nie ma tutaj do czynienia z elementami elektronicznymi. Na wyposażenie auta składają się natomiast między innymi radioodtwarzacz z MP3, klimatyzacja manualna, szansa podłączenia iPoda czy USB. Nie zabrakło również sześciu poduszek powietrznych czy takich systemów, jak ABS i ESP. Model nie jest może zbyt przestronny, ale generalnie jest wystarczająco dużo miejsca, aby na przykład wyruszyć z rodziną na weekendowy wypad za miasto itp. Bagażnik mieści co prawda tylko 295 litrów, ale posiada regularne kształty. Dzięki temu zmieszczą się tam naprawdę duże zakupy. Zawsze można też złożyć tylną kanapę, co powiększy ilość miejsca do 1060 litrów. Minusem jest brak centralnego zamka. Otwieranie auta kluczykiem jest obecnie coraz rzadziej spotykane. Na rynku można jednak spotkać egzemplarze tego koreańskiego modelu, które ten system mogą już mieć w swojej ofercie.

Silnik

Niestety, serce samochodu nie jest jego mocnym atutem. Szczególnie, jeśli ktoś lubi wypady za miasto i dynamiczną, szybką jazdę. Szybko przeprowadzony manewr wyprzedzania nie jest bowiem taki łatwy. Jest to po prostu auto przeznaczone dla osób, które rozwijają raczej mniejsze niż większa prędkości. Zaletą jest natomiast niskie spalanie. W trasie wynosi ono nawet mniej niż 6 litrów/100 km. Na mieście koreański model spala mniej więcej 7,5 l/100 km. Dużo osób podejmując decyzję o zakupie wybiera jednostkę wysokoprężną 1.6 o mocy 116 KM albo 126 KM. Zamiast wyżej opisywanego silnika można zdecydować się zaś na opcję o pojemności pojemności 1,4 l i 100 KM - dzięki temu parametry odnoszące się do szybkości się poprawią.

hyundai i20 opinie

Jak jeździ Hyundai i20?

Wielu osobom to auto w raczej nie przypadnie do gustu. Szczególnie, jeśli będą chcieli jeździć po autostradzie, gdzie osiągnięcia dobrej prędkości trwa stosunkowo niedługo. Minusem jest także odgłos silnika, który przedostaje się do wnętrza. Wadą jest także relatywnie kiepskie zawieszenie, które w trasie daje o sobie znać. Koreański model świetnie sprawdza się natomiast w mieście. Wszystko ze względu na jego gabaryty, układ kierowniczy oraz czujniki parkowania. Jest to między innymi dobra opcja dla początkujących kierowców.

Warto czy nie warto?

Auto ma swoje plusy i minusy. Warto wiedzieć, że cały czas jest bardzo często kupowane na rynku wtórnym. W Polsce te modele kosztują od kilkunastu do około 25 tysięcy zł. Jest to o tyle dobra opcja, że koreański producent gwarantuje solidne wykonanie, przez co auta - nawet używane - charakteryzują się dobrym stanem technicznym.

Socialmedia

Warte uwagi

Typowe problemy aut z tylną osią...

Ważną cechą samochodu jest jego przyczepność. Podczas wyboru auta, można się spotkać z pojazdami wyposażonymi w wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi (opcjonalnie obu osi). Takie...